I. PREVEDERI GENERALE
ORGANIZAŢIEI SALVAŢI COPIII cu sediul în Bucureşti, Intrarea Ştefan Furtună nr.3, sector 1, cod 010899, cod fiscal 3151288, înregistrată la Judecătoria Sectorului 1 sub nr.1334/PJ/1990 (”Salvați Copiii” sau „Organizația”) proprietar și administrator al platformei https://whatsnext.com.ro/ (”Platforma”) respectă dispozițiile legale în vigoare privind protecția datelor cu caracter personal în desfășurarea întregii sale activități şi acordă respect, încredere și confidențialitate, oferind securitate tuturor informațiilor cu caracter personal colectate pe Platformă.
Această politică de confidențialitate explică modul în care Organizația colectează și procesează informațiile personale prin intermediul Platformei precum și în desfășurarea activităților sale privind serviciile prestate, asigurând-vă totodată că datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate responsabil și în conformitate cu legislația aplicabilă privind protecția datelor cu caracter personal.
Prin furnizarea informațiilor personale pe Platformă sunteți de acord cu practicile de manipulare a informațiilor descrise în această politică de confidențialitate. Vă încurajăm să citiți secțiunea intitulată “Drepturile dumneavoastră” de mai jos, pentru a înțelege alegerile pe care le aveți cu privire la informațiile dumneavoastră personale.
II. Datele noastre de Contact:
Dacă aveţi orice comentarii, sugestii, întrebări cu privire la orice informaţii din această notă sau cu privire la orice alte aspecte referitoare la prelucrarea datelor dumneavoastră pe care o realizăm, vă rugăm să nu ezitaţi să contactaţi oricând responsabilul nostru cu protecţia datelor la adresa de e-mail dpo@salvațicopiii.ro. În funcție de preferințele dumneavoastră, ne puteți contacta prin oricare dintre canalele de comunicare de mai jos:
Denumire completă: Organizaţia SALVAŢI COPIII
Adresă sediu social: Bucureşti, Intrarea Ştefan Furtună nr. 3, sector 1;
Număr de telefon: +40 21 316 61 76.
Adresă de email: dpo@salvațicopiii.ro
II. RESPECTAREA PRINCIPIILOR PRELUCRĂRII:
Organizația, în activitatea sa de prelucrare a datelor cu caracter personal, se supune întotdeauna următoarelor principii:
1. Toate datele sunt prelucrate în mod legal, echitabil și transparent față de persoana vizată („legalitate, echitate și transparență”);
2. Datele personale sunt colectate în scopuri determinate, explicite și legitime și nu sunt prelucrate ulterior într-un mod incompatibil cu aceste scopuri („limitări legate de scop”);
3. Toate datele personale sunt adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar în raport cu scopurile pentru care sunt prelucrate („reducerea la minimum a datelor”);
4. Ne asigurăm că datele dumneavoastră sunt exacte și, în cazul în care este necesar, le actualizăm; luând toate măsurile necesare pentru a ne asigura că datele cu caracter personal care sunt inexacte, având în vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, sunt șterse sau rectificate fără întârziere („exactitate”);
5. Datele dumneavoastră personale nu sunt păstrate mai mult timp decât este necesar („limitări legate de stocare”);
6. Securitatea adecvată a prelucrării datelor dumenavoastră cu caracter personal, inclusiv protecția împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale și împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice sau organizatorice corespunzătoare („integritate și confidențialitate”);
7. Prelucrarea are loc în concordanță cu respectarea drepturile dumneavoastră în calitate de persoană vizată;
8. Datele dumneavoastră nu sunt transferate în afara Spațiului Economic European, decât în cazul în care teritoriul/țara unde urmează a fi transferate asigură un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal.
III. DATELE CU CARACTER PERSONAL PE CARE LE PRELUCRĂM:
Datele cu caracter personal referitoare la dumneavoastră pe care le vom prelucra sunt datele obținute direct de la dumneavoastră sau de la terțe părți care au permisiunea de a face schimb de informații cu noi și includ următoarele categorii de date:
Date cu caracter personal obișnuite cum ar fi: -
(i) Detalii personale și de contact ale copiilor cum ar fi: nume; prenume, email, clasa, punctaj platformă;
(ii) Detalii personale și de contact ale cadrelor didactice cum ar fi: nume; prenume, email, calitate;
(iii) Detalii personale și de contact ale consilierilor cum ar fi: nume; prenume, email;
(iv) Detalii personale și de contact ale îndrumătorilor cum ar fi: nume; prenume, email;
(v) Detalii personale și de contact ale părinților cum ar fi: nume; prenume, email;
Menționăm că prezentarea de mai sus a datelor cu caracter personal prelucrate de către Organizație nu se dorește a fi o prezentare exhaustivă, în funcție de contextul specific putând să fie prelucrate și alte categorii de date. Pentru mai multe informații, nu ezitați să ne contactați la adresa de e-mail dpo@salvațicopiii.ro.
Vom colecta datele dumneavoastră cu caracter personal atunci când:
• vă înregistrați ca utilizator, făcându-vă un cont în Platformă;
• vă abonați la buletine informative Salvați Copiii;
De asemenea, vom prelucra datele dumneavoastră în situația în care transmitem astfel de date unor terți furnizori sau colaboratori ai noștri, în măsura în care avem temeiuri legale, de exemplu: furnizori de servicii și sisteme IT, avocați, consultanți, contabili etc.;
Respectul nostru pentru datele dumneavoastră include faptul că le acordăm atenția umană necesară, prin intermediul personalului nostru.
IV. SCOPURILE PENTRU CARE PRELUCRĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER PERSONAL
Scopurile pentru care prelucrăm date cu caracter personal referitoare la dumneavoastră sunt următoare:
(i) Pentru desfășurarea activității Organizației Salvați Copiii. Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt folosite pentru a ne derula activitatea, respectiv îndeplinirea misiunii Organizației Salvați Copiii aceea de a proteja drepturile copilului, de a sprijini dezvoltarea educațională și profesională a copiilor și de a susține cadrele didactice și părinții în procesul educativ.
(ii) În vederea raportării către finanțatori, dacă este cazul;
(iii) Gestionarea întrebărilor, solicitărilor pe care ni le transmiteți;
(iv) Gestionarea sistemelor noastre de comunicații; gestionarea securității noastre IT; realizarea auditurilor de securitate asupra rețelelor noastre IT, emiterea de rapoarte către instituțiile abilitate sau repararea unor erori de sistem;
(v) Îndeplinirea obligațiilor noastre legale cu privire la arhivare, securitate, ținerea evidențelor și a altor obligații pe care legislația ni le impune;
(vi) Formularea de cereri și de apărări înaintea autorităților publice și a altor entități care soluționează dispute;
V. TEMEIURILE PE BAZA CĂRORA PRELUCRĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ
Organizația va prelucra datele dvs. cu caracter personal în baza următoarelor temeiuri:
(i) Interes legitim –vom prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal în baza interesului legitim al Organizației Salvați Copiii România de a dezvolta și administra platforma „What’s Next?”, pentru a-și putea îndeplini misiunea de sprijinire a copiilor și tinerilor în procesul lor educațional și profesional.
Acest interes legitim se reflectă în următoarele activități: (i) dezvoltarea și îmbunătățirea continuă a platformei online, astfel încât aceasta să fie un instrument sigur, eficient și adaptat nevoilor elevilor, părinților și cadrelor didactice; (ii) desfășurarea activităților prevăzute în proiectul „What’s Next?”, care are ca scop principal orientarea vocațională și consilierea în carieră a elevilor din gimnaziu și liceu, sprijinirea părinților și formarea cadrelor didactice implicate în ghidarea elevilor; (iii) furnizarea de resurse educaționale interactive, care să sprijine elevii în procesul de autocunoaștere și luare a deciziilor privind parcursul educațional și profesional; (iv) monitorizarea și analiza modului de utilizare a platformei pentru a îmbunătăți funcționalitatea acesteia și pentru a asigura o experiență optimă pentru utilizatori (v) gestionarea oricărei solicitări pe care ne-o transmiteți;
(ii) Conformarea cu o cerință legală imperativă. Putem prelucra datele dumneavoastră pentru îndeplinirea unei obligații legale, în măsura în care va fi necesar.
(iii) Consimțământul – în cazul în care vă abonați la buletine informative Salvați Copii;
VI. CUI TRANSMITEM DATELE DUMNEAVOASTRĂ
Ca regulă generală, nu divulgăm datele dumneavoastră către alte companii, organizaţii sau persoane din orice ţară (inclusiv România). În anumite situații însă, este posibil să divulgăm datele dumneavoastră către alte persoane fizice sau juridice.
Încercăm însă să fim cât de transparenți și specifici cu putință, iar în continuare vom prezenta categoriile de astfel de destinatari:
(i) Autorități publice - la cererea acestora sau din inițiativa noastră, în acord cu legislația aplicabilă.
(ii) Contabili, auditori, avocați și alți consultanți profesionali externi care vor fi obligați, printr-o lege sau prin contractul încheiat cu noi; să păstreze confidențialitatea datelor dvs.
(iii) Persoane fizice sau juridice care prestează anumite servicii pentru noi și acționează ca persoane imputernicite în diverse domenii (de exemplu: IT, de arhivare sau distrugere de documente,societatea care gestionează serverele pe care se stochează datele de pe platformă) pe care îi obligăm contractual să asigure respectarea cerințelor legislației care vă protejează drepturile.
(iv) În cazul în care este interesul nostru legitim să facem acest lucru pentru a administra, extinde sau dezvolta activitatea comercială, de exemplu în cazul în care vindem sau transferăm toate sau o parte dintre părțile noastre sociale, activele noastre sau afacerea noastră (inclusiv în cazul reorganizării, al dizolvării sau al lichidării noastre), situaţie în care datele personale deţinute de noi vor constitui unul dintre activele transferate - în această situația potențialii achizitori vor fi ținuți de o obligație de confidențialitate.
VII. CÂT TIMP ȘI CUM PĂSTRĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ
Păstrăm datele dumneavoastră cu caracter personal până la ștergerea contului și ulterior po perioadă de 3 ani conform termenului general de prescripție, pentru a ne putea apăra în eventualitatea unei dispute.
În cazul în care dispozițiile legale aplicabile impun stocarea documentelor pe o anumită perioadă, Organizația le va stoca pe perioada impusă de lege.
În măsura în care aveți întrebări cu privire la durata de stocare ne puteți contacta folosind date de contact menționate în prezenta politică.
Depunem eforturi pentru a ne asigura că datele sunt păstrate în siguranță. Pentru stocarea datelor dumneavoastră în format electronic, folosim serverele proprii sau ale altor companii specializate în arhivarea electronică. Menționăm că datele cu caracter personal nu vor fi stocate în afara Uniunii Europene sau Spațiului Economic European.
Ne străduim să utilizăm măsuri organizaționale, tehnice şi administrative rezonabile pentru a proteja datele cu caracter personal în cadrul Societății noastre.
VIII. CARE SUNT DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ ŞI CUM LE PUTEȚI EXERCITA
Tratăm cu seriozitate și implicare deplină drepturile pe care le aveţi în legătură cu prelucrarea pe care o realizăm asupra datelor referitoare la dumneavoastră. Pe scurt, drepturile dumneavoastră sunt următoarele:
(i) Dreptul de a fi informat. În momentul în care datele cu caracter personal sunt colectate de la dumneavoastră sau obținute dintr-o altă sursă, avem obligația de a vă informa cu privire la scopul utilizării acestor date și la drepturile pe care le aveți.
(ii) Dreptul de acces la date. Aveţi dreptul de a solicita informații legate de datele personale pe care le deținem despre dumneavoastră, inclusiv informații legate de categoriile de date pe care le deținem sau pe care le controlăm, pentru ce sunt folosite acestea, sursa din care le-am colectat dacă le-am obținut indirect și cui sunt divulgate aceste date, dacă este cazul. Vă vom oferi o copie a datelor dumneavoastră personale la cerere. Dacă solicitați mai multe copii ale datelor dumneavoastră personale, vă putem percepe o taxă rezonabilă bazată pe costurile administrative.
(iii) Dreptul la rectificarea datelor. Aveţi dreptul de a obţine rectificarea datelor dumneavoastră pe care le prelucrăm sau le controlăm, dacă acestea nu sunt corecte.
(iv) Dreptul la ştergerea datelor („dreptul de a fi uitat”).
(v) Dreptul la restricţionarea prelucrării datelor. Puteți obține din partea noastră restricționarea prelucrării datelor dumneavoastră personale, în cazul în care:
contestați corectitudinea datelor dumneavoastră personale, pentru perioada de care avem nevoie pentru a verifica corectitudinea;
prelucrarea este nelegală, dar vă opuneţi ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea utilizării lor;
nu mai avem nevoie de datele dumneavoastră personale dar dumneavoastră le solicitați pentru stabilirea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanţă, sau
vă opuneţi prelucrării, pentru intervalul de timp în care noi verificăm dacă interesele noastre legitime prevalează asupra alor dumneavoastră.
(vi) Dreptul de opoziție la utilizarea datelor cu caracter personal. În anumite circumstanțe, puteți obiecta în orice moment la prelucrarea datelor dumneavoastră personale din motive legate de situația dumneavoastră particulară. În acest caz nu vom mai prelucra datele dumneavoastră personale, cu excepția cazului în care: (a) putem dovedi motive legitime și imperioase care justifică prelucrarea și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților dumneavoastră sau (b) în cazul în care scopul este constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.
(vii) Dreptul la portabilitatea datelor. Aveți dreptul de a primi datele dumneavoastră personale pe care ni le-ați furnizat, iar în cazul în care este fezabil din punct de vedere tehnic, să solicitați ca noi să transmitem datele dumneavoastră personale (pe care ni le-ați furnizat) unei alte organizații/clinici.
Dreptul la portabilitate, este un drept pe care îl aveți dacă, în mod cumulativ: (a) vă prelucrăm datele personale cu mijloace automate, (b) ne bazăm, în prelucrarea datelor dumneavoastră personale, pe consimțământul dumneavoastră sau prelucrarea de către noi a datelor dumneavoastră personale este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract la care sunteţi parte;(c) datele dumneavoastră personale ne sunt furnizate de dumneavoastră, și (d) transmiterea datelor dumneavoastră personale nu are un efect negativ asupra drepturilor și libertăților altor persoane.
Aveți dreptul să primiți datele dumneavoastră personale într -un format structurat, folosit în mod curent și care poate fi citit automat.
Dreptul dumneavoastră de a primi datele personale nu trebuie să aibă un efect negativ asupra drepturilor și libertăților altor persoane. Acest lucru s-ar putea întâmpla dacă o transmitere a datelor dumneavoastră personale unei alte organizații implică, de asemenea, transmiterea datelor personale altor persoane (care nu își dau consimțământul pentru acest transfer).
Dreptul ca datele dumneavoastră personale să fie transmise de către noi unei alte organizații este un drept pe care îl aveți dacă această transmitere este fezabilă din punct de vedere tehnic.
(viii) Dreptul de a nu fi supus unei decizii automate (inclusiv profiling). Aveți dreptul de a nu fi supus unei decizii bazate numai pe procesare automată (incluzând profiling-ul) și care să producă efecte legale față de dumneavoastră sau care să vă afecteze în mod semnificativ. Datele cu caracter personal la care facem referire în prezenta politică nu sunt supuse unor procese decizionale automatizate.
(ix) Dreptul la retragerea consimţământului. În situaţiile în care prelucrăm datele dumneavoastră în temeiul consimţământului dumneavoastră, aveţi dreptul de a vă retrage consimţământul; puteți face aceasta în orice moment, cel puţin la fel de uşor cum ne-aţi acordat iniţial consimţământul. Retragerea consimțământului nu va afecta legalitatea prelucrării datelor dumneavoastră pe care am realizat-o înainte de retragere.
(x) Dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere. Dacă aveţi o nemulţumire cu privire la modul în care prelucrăm datele dumneavoastră, am prefera să ne contactaţi pe noi direct pentru a vă putea soluţiona problema. Cu toate acestea, dacă aveți în continuare nemulțumiri, puteți contacta Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro):
Adresă: B-dul G-ral. Gheorghe Magheru, București, România;
Telefon: 40.318.059.211/ +40.318.059.212
Fax: +40.318.059.602;
E-mail: anspdcp@dataprotection.ro
(xi) Dreptul de a vă adresa justiției. Totodată, este important de reținut că, în ipoteza în care considerați că drepturile de care beneficiați potrivit Regulamentului au fost încălcate ca urmare a prelucrării datelor sale cu carcater personal cu nerespectarea prevederilor acestuia și fără a aduce atingere dreptului dumneavoastră de a formula plângere la autoritatea de supraveghere, aveți dreptul de a vă adresa instanțelor de judecată, prin formularea unei căi de atac împotriva Societății.
Pentru a exercita unul sau mai multe dintre aceste drepturi sau pentru a adresa orice întrebare despre oricare dintre aceste drepturi sau alte aspecte ale prelucrării datelor dumneavoastră de către noi, o puteți face prin transmiterea unei cereri scrise, semnate și datate la adresa de e-mail: dpo@salvațicopiii.ro.
Vom încerca să răspundem solicitării dumneavoastră în termen de o lună de zile, perioadă care poate fi prelungită cu două luni din cauza unor motive specifice legate de dreptul specific invocat sau de complexitatea cererii dumneavoastră. În orice caz, dacă această perioadă este prelungită, vă vom informa în privința termenului de prelungire și a motivelor care au dus la această prelungire.
În anumite situații, s-ar putea să nu vă putem acorda accesul la toate sau o parte a datelor dumneavoastră personale din cauza unor restricţii legale. Dacă vă refuzăm cererea de acces, vă vom comunica motivul acestui refuz.
În anumite cazuri, s-ar putea să nu vă putem identifica datele personale din cauza elementelor de identificare pe care ni le furnizați în cerere. În astfel de cazuri, dacă nu vă putem identifica drept persoană vizată, nu putem da curs cererii dumneavoastră în conformitate cu această secțiune, cu excepția cazului în care ne oferiți informații suplimentare care să ne permită să vă identificăm. Vă vom informa și vă vom da posibilitatea de a ne oferi astfel de detalii suplimentare.
IX. MODIFICAREA ȘI ACTUALIZAREA POLITICII DE CONFIDENȚIALITATE
Ne rezervăm dreptul de a ne modifica, atunci când considerăm oportun, practicile de protecţie a datelor și de actualiza și modifica prezenta notă de informare
în orice moment. Din acest motiv, vă încurajăm să verificaţi periodic prezenta notă de informare.